Gospodyni nr 4/2019 Sprawdź, o czym piszemy w nowym numerze




Zdrowie zamknięte w gruszce Powrót do listy

Jeden z  popularniejszych owoców do jedzenia na świeżo i do zaprawy w okresie wakacyjnym to grusza. Poznaj jej dobre właściwości zdrowotne.

Nie od dziś wiadomo, ze warzywa i owoce powinniśmy jeść nie tylko codziennie, ale nawet kilka razy dziennie. Tym razem bliżej poznamy gruszę, w której drzemie sporo dobrego, i to nie tylko w smaku.

  1. Jedna średniej wielkości gruszka dostarcza 15% dziennego zapotrzebowania na miedź – ważnego dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.
  2. Zawartość zawartego w niej jodu usprawnia wytwarzanie hormonów tarczycowych.
  3. Dzięki swoim właściwościom przeciwzapalnym zjedzenie gruszki może złagodzić bole brzucha.
  4. Na powtarzający ból gardła ulgę przyniesie sok z gruszek z dodatkiem miodu.
  5. Zawarte w niej antyoksydanty zmniejszają ryzyko problemów ze wzrokiem w starszym wieku.
  6. Dzięki witaminie K poprawia się krążenie krwi w organizmie.
  7. Dobre dla kobiet w ciąży ze względu na dużą zawartość kwasu foliowego.
  8. Jest świetną profilaktyką osteoporozy z racji zawartości boru, który zatrzymuje wapń. 

Ewelina Cisłak